معرفی یک کتاب بی نظیر

 ...  
سلام و وقت بخیر

من به تازگی خوندن کتاب ازدواج بدون شکست نوشته دکتر ویلیام گلسر و ترجمه دکتر علی صاحبی رو تموم کردم. و اونقدر این کتاب برام جذاب بود که تصمیم گرفتم در این وبلاگ اون رو به همه معرفی کنم.



نمی دونم چقدر با دکتر ویلیام گلسر آشنایید. ایشون روانپزشک آمریکایی است که مبدع تئوری انتخاب و واقعیت درمانی هست. من پیش از این کتاب تئوری انتخاب رو خونده بودم و خیلی توی زندگیم موثر بود. چون کمکم کردکه رفتارهای مخرب رابطه رو شناسایی کنم (که 7 رفتار رو گلسر نام برده) و به جای اونها رفتارهای پیونددهنده رو جایگزین کنم.
  • حمایت
  • تشویق
  • گوش دادن با توجه
  • پذیرش
  • اعتماد
  • احترام
  • و بحث و گفتگو در هنگام اختلافات
به کار بردن این رفتارها خیلی کمکم کرد. با همسرم هردو کتاب ازدواج بدون شکست و همچنین عشق چیست رو خوندیم.
عشق چیست هم نوشته ی دکتر گلسر هست و ترجمه دکتر صاحبی.
بسیار بهتون توصیه می کنم که بخونید عشق چیست رو. خصوصا کسانی که مجرد هستند.
به نظرم درک تفاوت های شخصیتی [که به عقیده ی گلسر از تفاوت بین نیازهای پنج گانه ی ژنتیکیه و همچنین تفاوت دنیای مطلوب افراد]، بسیار کمک می کنه که افراد بتونن به خوبی با هم کنار بیان و سازش کنند.
به نظرم با خوندن کتاب ازدواج بدون شکست متوجه ریشه ی بسیاری از اختلافاتی که در گذشته داشتیم و یا در آینده ممکنه داشته باشیم میشیم و می تونیم از بروز اونها جلوگیری کنیم.
من در این وبلاگ به مرور به برش هایی از کتاب ازدواج بدون شکست اشاره خواهم کرد که علاقه مندان بتونن با این کتاب بهتر آشنا بشن.
کیفیت چاپ کتاب بسیار عااالیه و همچنین قیمتش هم پایینه. از انتشارات سایه سخن بسیار سپاسگزاریم.
من CD صوتی این کتاب رو هم با صدای دکتر علی صاحبی گوش دادم. در انتهای کتاب CDش هستش و نیازی به پرداخت هزینه اضافه نیست.

لطفا اگر کامنت یا نظری دارید در این پایین بفرمایید.
یا حق  وبلاگ های دیگری که درباره همین کتاب هستند این و این هستند.

Comments

Popular posts from this blog

یک مطلب خوب از کتاب ازدواج بدون شکست