یک مطلب خوب از کتاب ازدواج بدون شکست

...



قسمت هایی از کتاب ازدواج بدون شکست اثر دکتر ویلیام گلسر با ترجمه و خوانش دکتر علی صاحبی  رو می نویسم.

فرض اصلی کنترل بیرونی این است که: اگر من احساس ناخشنودی می‌کنم، خود من مسئول این احساس نیستم، بلکه دیگران و رویدادها و عوامل خارج از کنترل من آن را در من ایجاد کرده‌اند و مقصرند.  این کتاب نوشته دکتر ویلیام گلسر است.

افراد با توسل به کنترل بیرونی معتقدند: من تقصیری ندارم. همسرم عامل تمام این ناخشنودی‌هاست و من وظیفه خود می‌دانم که برای تغییر و اصلاح رفتارهای او هر کاری می‌توانم انجام دهم، حتی اگر به قیمت جان او تمام شود. و برای انجام این وظیفه و تغییر دادن دیگری از رفتارهای تخریبگر رابطه استفاده می‌کنند: این کتاب ترجمه دکتر علی صاحبی است.

  1. انتقاد 
  2. سرزنش کردن 
  3. شکوه و شکایت 
  4. غرغر کردن
  5. تهدید کردن 
  6. تنبیه کردن
  7. باج دهی برای کنترل کردن دیگری
 اگر دنبال برش های بیشتر کتاب ازدواج بدون شکست هستید این وبلاگ و این وبلاگ را دنبال کنید.

Comments

Popular posts from this blog

معرفی یک کتاب بی نظیر